關於我自己

我的相片
Principal Trainer (HKSPT), Psychological Counselor, Volunteer - Breakthrough Counseling Centre (2004-2011), Professional Consultant - Louis Program Training (2004-2012), Master of Social Science in Counseling (Uni SA), Licensed/Certified NLP Trainer(SNLPTM,IANLP,INLPA), Registered Corporate Coach (WABC), Licensed Facilitator - The Coaching Clinic (CCUI), Licensed Medical NLP Health Practitioner (UK), Certified Hypnotherapist (ACHE, NGH), Certified Physical Restraint and Breakaway Instructor (UK), Registered Nurse (Psy.), Accredited Family Mediator (HKIAC)

2010年1月11日 星期一

Synergy of Excellence and Communication Competence with NLP*, Class 5

Synergy of Excellence and Communication Competence with NLP* (Class 5)
* (Neuro-Linguistic Programming)
Date: 14/11, 21/11, 28/11& 5/12/2009, (4 Days, 28 Hours)

Feedback from the class:
  1. Dear Lawrence,
    我學習了NLP後,不僅提升個人在工作方面的溝通能力外,還在朋友及親人的層面有所提升。
    現在接受訊息跟以往不再一樣了,對答也隨著改變,能夠達至更有效的溝通。
    保持開放的思考,與及勇於嘗試,NLP可以使我一生受用。最後感謝Lawrence悉心教導,擴闊了我的視野 ,最珍貴的是得到「能量字條」,在我失意時給我鼓勵。
    Mable, Social Worker

  2. 十分欣賞導師每一細節的悉心編排,內容十仍豐富,真是一分鐘也不能錯過。其中一個環節各同學真摯分享,更是得益良多,引發自己重恰過去己遺忘的事與物。除此之外,掌握和加强有系統重要溝通特點,現今面對名方面的壓力,只要能開放地接受NLP的精神,相信能令每一個人有能力克服一切的逆景。四天課程整體也十分精彩,三分鐘分享,給自己從拾自己價值,能夠分享別人的真實個案,十分難得及寶貴。Ivy, Financial Planner
  3. 課堂上十分互動那部份,因與人接觸時有了親和感容易打開話題,特別是親和感。Candy, Social Worker
  4. 課程能整體提升對NLP的認識,其中目標設定和語言檢定模式於個人發展和工作上有很大幫助。Lily, Occupational Therapist
  5. 課堂上十分互動,及有很多生動真實的例子故事,加強自我的了解,啟發內心思維,及體會正面的思想正面情緒。Joyce, Physio-therapist
  6. 精確語言模式、米爾頓模式能夠有較多時間做練習,欣賞講者有充足預備及很有「心」去教授NLP。我覺得NLP課程能給我一個正面的思考生活,發掘內心資源,積極生活。Cecilia, Social Worker
  7. Meta Modeling, Even though it is a complex and hard to memorizes all theories in a time. However , it lets me know how they present in our life and how we use it subconsciously, which can help us to improve in our inter personal communication. Also letting me know how important the rapport is. Everything is too good to complain.  Cheryl Tso
  8. 我最欣賞親和感那部份,及有很多生動真實的例子故事,加強自我的了解,啟發內心思維,及體會正面的思想正面情緒。
  9. 整個課程都很好,檢定語言之模式及框架的題目很有用,另此課程的“生命之輪”及目標設定亦令我反省我現在生命的位置和目標。Warden
  10. 欣賞Lawrence分享之經驗較易明白。非常專業的導師。此課程對輔導及溝通技巧非常有效,能帶出正面想法及能量。Ceda Chan, Nurse
  11. 感謝朱sir的教導,好有幫助...




Licensed Practitioner Certificate

Neuro-Linguistic Programming for Caring Professionals 

身心語言程式學執行師認證課程



沒有留言:

張貼留言